Poznáte to, niekto, na kom vám záleží má narodeniny alebo meniny, povýšia ho v práci, získa vysokoškolský titul alebo sa mu podarí niečo iné, čo je špeciálne. Chcete dotyčného človeka potešiť darčekom, ktorý bude osobný, bude premyslený a bude vyjadrovať aktuálne emócie. Ako však na to? Kupovanie darčekov je totiž niekedy náročnejšie, ako by sa mohlo na prvý pohľad zdať.
Chcete danú osobu potešiť, zároveň nechcete, aby si myslela, že ste si robili prehnané starosti a taktiež nechcete vyvíjať tlak na dotyčného alebo dotyčnú, aby vám to potom chcela oplatiť. Každopádne, rozdávanie radosti, aj cez darčeky, patrí medzi ľudské obľúbené činnosti, veď kto by nechcel vyčariť úsmev na tvárí tých, ktorích má najradšej. A to môže byť ktokoľvek, skrátka osoba, ktorú máte vo svojom živote a máte s ňou osobitý vzťah. Poďme teda priamo k meritu veci, ako vybrať ideálny darček?
Jasné, nič nepokazíte bonboniérou, darčekovým košom alebo vinšnovnou kartou. Problém s týmito milými vecami je však ten, že to absolútne vôbec nie je osobné, pričom darčeky by mali byť. Mali by vyjadrovať váš vzťah ku konkrétnej osobe, ako dobre toho človeka poznáte, pričom do úvahy pripadá aj to, čo ste spoločne zažili, respektíve, čo chcete daným darčekom vyjadriť. Iný darček budete vymýšľať pre muža, iný pre ženu. Samozrejme, v partiách priateľov je na bežnom poriadku, že sa nekupujú seriózne darčeky, ale predovšetkým recesia, ktorá má pobaviť ako toho, čo darček dáva, tak toho čo darček prijíma. Niekde je dokonca zaužívané, že si ľudia darčeky nedávajú, pretože je vedecky dokázané, že keď dostanete dar, tak to na vás vyvíja v istom ohľade psychologický tlak, pretože v budúcnosti budete chcete danej osobe spôsobiť porovnateľnú radosť darčekom práve vy.
Samozrejme, je na to viac pohľadov. Musíte vedieť, čo má človek rád, čo ho poteší, a ideálne mu zohnať niečo, na čo iní myslieť nebudú. Je dobré si na kúpu darčeka vyčleniť potrebný čas, urobiť priesku, nenápadne sa človeka popýtať, čo nemá, čo by chcel, čo by ho potešilo. Veľmi populárne sú napríklad zážitkové darčeky. Napríklad, keď viete, že ten alebo tá, ktorých chcete potešiť radi cestujú či napríklad majú radi zahraničný futbal, môžete ich potešiť lístkami na ich obľúbený klub do zahraničia. To je niečo neopakovateľné. Aktuálne patria medzi najzaujímavejšie futbalové destinácie Paríž, Londýn, Madrid, Barcelona, Rím, Mníchov a Miláno. Sídlia tam kluby ako PSG, Chelsea, Real, AS, AC či Bayern, ktoré sú papierovými favoritmi aj v službách, ktoré poskytujú športové tipy. Veď napríklad, Chelsea je víťazom Ligy majstrov, a je na ňu kurz okolo 5-6, že sa jej to podarí opäť. Ak máte niekoho, kto jej fandí, vidieť naživo zápas na Stamford Bridge môže byť obrovský zážitok.
Ale to bol iba príklad, nemusí to byť cestovanie či futbal, ale napríklad kultúra, pobyt v horách alebo v spa, záleží od človeka. Buďte kreatívni, pričom pamätajte na radu, že na cene nezáleží, ale na myšlienke áno. A nie je na škodu ani to, keď sa zamyslíte, že či by podobná vec potešila vás alebo nie. Každopádne, treba mať na pamäti, že to, čo sa páči vám, nemusí sa páčiť ďalším osobám. Koniec koncov, každý darček svojím spôsobom poteší, pretože si na daného človeka spomeniete a vyviniete úsilie, aby ste ho potešili.